::Tabung::

Saturday, May 7, 2011

Bila si Ayah ada Facebook.

Assalamualaikum.

Ni cerita lama tapi saya tetap nak cerita jugak. Huhu. Takda idea nak tulis entry sebenarnya sebab tu tulis cerita-cerita lama ni. Ekekeke. 


Bila ayah2 kita ada akaun facebook sendiri,korang rasa apa yang dorang akan buat dengan facebook dorang tu? Macam ayah saya, komen-mengomen tu ofcoz la kan. Tapi ada yang lebih menarik perhatian saya, bila ayah saya dan kawan2 ayah saya beramai-ramai memeriahkan wall masing-masing dengan pantun. Pantun! U know Pantun?


Yeah~ masa mula-mula baca wall ayah saya memang terkejut jugak la. Tapi bila dah lama sikit tu baru la boleh biasakan diri ni. Ceh macam apa je nak kena biasakan diri. Hampeh~ takda la, kadang-kadang macam tak percaya pun ada sebab boleh dikatakan setiap komen-komen yang dibalas tu,semuanya adalah PANTUN! OMG!


Orang-orang lama ni memang berbakat kan? Saya sendiri pun pernah je tulis pantun kat wall tapi tak mendapat sambutan pun. Haha. Kawan-kawan dalam FB sume macam blur je nak kena balas pantun bagai. Kalau bawak ayah2 kita pergi pertandingan berbalas pantun, comfirm boleh menang kan? Haha.
Ok! Kat sini saya nak kongsikan dengan korang hasil pantun ayah saya. Time takda ilham pun still boleh berpantun lagi. T____T


Malam kian larut,
Bulan tak mengambang,
Bintang tak berkerdipan,
Rasa senak perut,
Ilham kian menghilang,
Kita sambung tahun depan.

Beli ubi di kedai mak bidah,
Untuk dibuat sarapan pagi,
Ku tepuk sudah ku tanya sudah,
Sampai sekarang ilham tak datang lagi.

Layang-layang terbang melayang,
Terbang melayang disambar helang,
Ku cuba layan tak berkumandang,
Dimana semua terus menghilang.

hah,kalau uoll still tak caya, uoll boleh tengok gambar2 kt bawah ni. Dan klik gambar untuk tumbesaran ye.


Caya ke tak caya. ternyata disitu ada 56 komen. Semuanya adalah sesi berbalas pantun antara ayah saya dgn kawan2 dia.



 
Ni plak pantun-pantun yang dibalas oleh kawan2 ayah saya dan ayah saya.

So, ada sapa-sapa yang nak berbalas pantun dengan saya?? hehe.

4 comments:

  1. abah sy pon ade~~hee..tp mke it private..haha~ =_-

    ReplyDelete
  2. nasib baik parent saya tak ada facebook...kalau tak habis segala gerak geri di facebook diperhatikan

    ReplyDelete
  3. Kreatif nya ayah dia..pinjam otak ayahh :)

    ReplyDelete

::Tabung Rumah::